کامپیوترها در سال ۲۰۵۰ چه تغییری می کنند ؟
وبلاگ علمی و تفریحی
جدیدترین نرم افزار ها , مطالب و مقاله های مهندسی
تبلیغات
درباره ما


حامد هاشمی ٍ با سلام این وبلاگ جهت ارتقاء دانش فنی مهندسی ایجاد شده است مطالب و مسائل متفرقه صرفآ جهت کاهش یکنواختی وبلاگ است هر مطلبی که فکر کردید در شآن این وبلاگ نیست گزارش دهید هر مطلبی که فکر میکنید به قوم یا قبیله ای بی احترامی شده گزارش دهید هر مطلبی که برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است گزارش دهید با تشکر
ایمیل : hamedhashemiii@yahoo.com
نویسندگان
ساعت
اطلاعات

کامپیوترها در سال ۲۰۵۰ چه تغییری می کنند ؟



کامپیوترها در سال ۲۰۵۰ چه تغییری می کنند ؟

به نظر شما کامپیوترها در چند سال آینده چه شکلی خواهند بود ؟ آیا بازهم مثل الان موس و کیبورد استفاده می کنیم یا واقعا درون یک دنیای تمام دیجیتال زندگی خواهیم کرد ؟ بیایید باهم طبق یک سری قوانین و حدسیات جلو بریم تا ببینیم در سال ۲۰۵۰ کامپیوترها چگونه خواهند شد .

 

آینده کامپیوترها

طبق قانون مور طی هر دو سال تعداد ترانزیستورها در واحد سطح دو برابر شده است . این بدان معنی است که اگر قانون مور پا بر جا بماند بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰ قدرت پردازش کامپیوترها ۲۰ برابر می شود .

در سال ۲۰۱۰ شرکت IBM پردازنده سریع خود با نام zEnterprise ۱۹۶ یا Z196 را با سرعت ۵٫۲ گیگا هرتز روانه بازار کرد . سریعترین CPU قابل دسترس در زمان خود . یعنی این پردازنده در طول یک ثانیه ۵٫۲ میلیارد سیکل را طی می کند . هر دستورالعملی که یک پردازنده اجرا می کند مستلزم اعمال سیگنال معروف به کلاک پالس می باشد . هرچه تعداد این کلاک ها در یک ثانیه بیشتر باشد ، پردازنده دستورالعمل های بیشتری را انجام خواهد داد . به خاطر این قضیه است که ما می گوییم سرعت پردازش CPU سه گیگا بایتی از CPU پنج گیگا بایتی کمتر است .

اگر ۵٫۲ گیگا هرتز در سال ۲۰۱۰ بیشترین سرعت یک پردازنده باشد ، در سال ۲۰۵۰ به چه سرعتی دست پیدا می کنیم ؟ فرض کنید دانشمندان بتوانند قانون مور را پا بر جا نگه دارند و هر ۲ سال یکبار ۲ مرتبه فیزیک قطعات الکترونیکی را کوچکتر کنند . باورتان نمی شود اگر بگویم در سال ۲۰۵۰ به سرعتی معادل ۵,۴۵۲,۵۹۵ گیگا هرتز !!! یا ۵٫۵ پتاهرتز دست پیدا خواهیم کرد . با این سرعت نرم افزارهایی که امروزه کامپیوترها برای اجرای آنها دچار تاخیر می شوند به سریعترین شکل ممکن بالا نی آیند . نرم افزار های شبیه سازی مغز انسان به سادگی و سرعت خیره کننده ای اجرا می شوند و با این سرعت می توان گفت کامپیوترها در سال ۲۰۵۰ سریعتر از مغز انسان عمل می کنند و بشر دستگاهی قوی تر از خود می سازد .

 

سرعت سی پی یو ها

شاید هم مغز ما خیلی پیچیده تر از اینی است که ما فکر می کنیم . شاید دستور توسط رشته های عصبی یکی از کارهایی است که مغز می تواند انجام دهد . شاید ما به اندازه ای که باید و شاید از مغز کار نمی کشیم ( حتی دانشمندان ) .

حال آیا در سال ۲۰۵۰ کامپیوترها قابل رویت هستند ؟ چند وقت پیش مقاله ای خواندم که از موفقیت بشر به فرمول نامرئی کردن اجسام نوشته بود . اگر به چنین قدرتی برسیم و با این توضیحاتی که در مورد سرعت کامپیوترها دادم حدس زدن درباره قیافه کامپیوترها کار آسانی نیست . زندگی شهری و معمولی ما با زندگی تمام دیجیتال گره می خورد و در هر چیزی که می خوریم و می پوشیم هم باید انتظار وجود یک تراشه الکترونیکی را داشت . کما اینکه چندی پیش هم در این مورد مطلبی نوشتیم ( شناسه های خوراکی ) .

علامتها و نشانه هایی از سال ۲۰۵۰ را همین امروز هم می بینیم . گوشی های هوشمند با هزار و یک اپلیکیشن کاربردی که بسیاری از آنها برای ما تعجب بر انگیز هستند . این نرم افزار ها برای اجرا نیاز به دستان ما دارند تا فعالشان کنیم . در آینده ما توسط عینک ها ، لنزهای تماسی و حتی القای بصری می توانیم دنیای دیجیتال اطراف خود را در اختیار داشته باشیم . آینده کامپیوترها حداقل در ۱۰ سال آینده احتمالا این گونه خواهد بود . دنیایی رو تصور کنید که می توانیم از میان یکی از ۱ میلیون روزنه موجود ، به دنیا نگاه کنیم که هر کدام از این روزنه ها اطلاعات مختلفی را به طور همزمان در اختیار ما می گذارند . دنیایی رو تصور کنید که با نگاه کردن یا لمس کردن هر یک از نقاط خانه خود به یک هدف دست پیدا کنید . تصور کنید در داخل مچ دستان شما کامپیوتر جاساز شود . تصور کنید تصاویری که داخل مانیتور می بینید روی هوا ببینید .

 

تصاویر واقعی از دوربین

 

جاسازی کامپیوتر در دستان

آیا تغییرات عجیب و غریبی که دنیا طی ۵۰ سال گذشته کرده است به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد ؟ آیا ۴۰ سال آینده تکنولوژی اشباع می شود ؟ نظر شما ؟ پیش بینی های خود را برای ما و دوستانتان بنویسید ؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:,